Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że nie ma praktycznie żadnego znaczenie czy dany przedsiębiorca prowadzi mniejszą czy większą firmę. Klienci oczekują bowiem określonego standardu w komunikacji i obsłudze. Właściciel firmy może zagwarantować to klientom nawet przy znacznie mniejszych zasobach. Wystarczy bowiem korzystać z dedykowanych narzędzie. Jak wybrać system obsługi klienta?
System obsługi klienta dla MSP
Jak wiadomo mniejsze firmy w zdecydowanej większości przypadków posiadają nie tylko mniejsze zasoby finansowe, ale również personalne. Przedsiębiorcy mają zatem bardzo trudne zadanie, jeżeli chcieliby konkurować z korporacjami czy firmami zatrudniającymi kilkanaście osób.
Godny uwagi jest jednak fakt, że według badań aż 76% klientów nie jest zadowolonych z obsługi online. Właściciel małej firmy powinien bardzo poważnie zastanowić się jak może wyróżnić się właśnie w ten sposób.
Warto mieć świadomość, że połączenie bardzo wysokiego poziomu obsługi z zarządzeniem małym zespołem czy przedsiębiorstwem jest znacznie trudniejszym zadaniem niż mogłoby się wydawać. Bardzo istotne znaczenie ma pojęcie czasu. Wybranie właściwego systemu dla małej firmy jest jedną z najbardziej istotnych decyzji, jaką może podjąć właściciel.
Zdefiniowanie potrzeb
Rekomendowane jest przede wszystkim przedsiębiorcy zastanowienie się, jakie funkcje w bardzo podobnym rozwiązaniu będą dla niego najbardziej istotne. Doskonałym przykładem może być system CRM, który dodatkowo będzie odpowiednio zintegrowany z możliwością błyskawicznej komunikacji.
Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większym zainteresowaniem wśród firm cieszy się Chatbot z możliwością osadzenia na wielu stronach. Warto także bardzo poważnie zastanowić się nad automatyzacją komunikacji i usprawnianiem procesów.
Koniecznie trzeba zaznaczyć, że w wyborze rozwiązania zdecydowanie najbardziej istotne będzie to, w jaki sposób pomoże ono w usprawnieniu obsługi klienta, a także komunikacji w przedsiębiorstwie.
Przygotowanie listy dostawców i porównanie poszczególnych opcji
Warto mieć świadomość, że obecnie na rynku dostępnych jest mnóstwo rozwiązań. Ponadto część z nich przeznaczonych jest dla małych przedsiębiorstw. Należy zaznaczyć, że bardzo dużo rozwiązań jest bardzo prostych, spełniają bowiem zaledwie kilka funkcji.
Z kolei część dostępnych systemów pozwala nie tylko na integrację danych, ale również wielokanałową komunikację. Rekomendowane jest przede wszystkim bardzo dokładne przygotowanie listy dostawców, a także funkcji narzędzi jakie oferują. Kolejnym etapem jest zestawienie tego z listą aktualnych potrzeb przedsiębiorcy.