Czy porządek w miejscu pracy naprawdę ma tak duże znaczenie?

0
81

Stosy dokumentów na biurku, karteczki, które są wszędzie oraz kable plączące się pod nogami to widok, który wiele mówi o pracującej osobie. Porządek w miejscu pracy ma ogromne znaczenie dla komfortu psychicznego, ale również wpływa na prestiż firmy. Jak zapewnić porządek, który sprawi, że praca będzie efektywna i wydajna?

Moje biurko – moje królestwo

Wydawać by się mogło, że porządek w miejscu pracy nie jest najważniejszy. Dużo ważniejsza jest efektywność pracy. Tylko jak pracować wydajnie, gdy na biurku panuje bałagan, dokumenty nie mają swojego miejsca, a długopis właśnie zaginął?

Warto pamiętać, że biurko każdego pracownika to jego królestwo. Znaczy to, że ma on w obowiązku zadbać o swoje stanowisko pracy. Porządek w miejscu pracy nie tylko ułatwia funkcjonowanie oraz ergonomię pracy, ale również wpływa na prestiż firmy.

Bałagan na biurku symbolizuje również bałagan w głowie. Jak pracodawca ma być przekonany, że pracownik panuje nad sytuacją i swoimi zadaniami służbowymi, gdy nie jest w stanie zapanować nad dokumentacją, która znajduje się na jego biurku?

Porządek w miejscu pracy mówi przede wszystkim o podejściu pracownika do swoich zadań. Odpowiedzialna osoba, której zależy na tym, co robi nie pozwoli sobie na bałagan, który dezorganizuje pracę. Zadba o dokumenty i estetykę swojego stanowiska.

Kolejnym elementem, na który należy zwrócić uwagę jest reakcja klientów. Klient przychodzący do biura chce zostać obsłużony szybko i profesjonalnie. Każde szukanie dokumentów jest odbierane negatywnie. Klient zaczyna zastanawiać się, jak wygląda praca w takich warunkach, a firma w ten sposób traci wiarygodność.

Jak opanować rozgardiasz?

Chcąc utrzymać porządek w miejscu pracy należy zadbać o odpowiednie posegregowanie dokumentów. Przydadzą się kolorowe teczki osobowe oraz segregatory. Warto zadbać, by każdy z klientów oznaczony był innym kolorem, co znacznie skraca czas poszukiwania każdego z segregatorów.

W miejscu pracy przyda się również korkowa tablica, na której można umieścić wszystkie niezbędne informacje, które przeznaczone są również dla innych pracowników. Dzięki temu z ekranu komputera znikną okalające go karteczki, które odklejają się po kilku dniach i lądują na biurku.

Porządek w miejscu pracy nie jest trudny do utrzymania. Wymaga jednak systematycznej pracy i samodyscypliny. Warto jednak zadbać o swoje stanowisko, gdyż dzięki temu pracodawca i klienci będą wiedzieli, że pracują z osoba zaangażowaną, sumienną i pełną zapału. Wygląd miejsca pracy bardzo mocno wpływa na wizerunek pracownika.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here