img

Dobrze sformułowany cel szkolenia cz. 1

Zakładasz firmę? Jeśli tak, to na pewno mas na nią doskonały pomysł. Jednak może się okazać, że nie jest on najlepszy. Jednak sami tego nie zgadniemy, dlatego trzeba się upewnić. Jak o zrobić? Przede wszystkim musisz obserwować , to co się dzieje na rynku. Sprawdź czym się interesują konsumenci, co kupują, a czego unikają, czego popularność spada, a co ma przyszłość. Kiedy już będziesz wiedział w co warto zainwestować, to bierz się za zakładanie firmy. Jednak musisz zdać sobie sprawę, że nie jest to wcale łatwe i dla niektórych może się okazać trudna drogą przez masę dokumentów, przepisów i wydatków.

Jeśli ktokolwiek ci kiedyś powiedział, że założenie firmy jest proste i zaraz po pierwszym miesiącu na koncie masz kilkadziesiąt tysięcy, to nie wierz w to. Niekiedy rozkręcanie działalności może trwać bardzo długo. Co więcej potrzebujesz na sam start pieniądze. Aby w ogóle zarobić musisz zainwestować. Trzeba także poświęcić takiej działalności mnóstwo czasy, cierpliwości i potężne ilości pracy i zaangażowania. Bez tego ani rusz. Co więcej przygotuj się na to, że potrzebni ci będą pracownicy. Są oni podstawą funkcjonowania takiej firmy, ponieważ sam sobie ze wszystkim nie dasz rady. A nawet jeśli chciałbyś to zrobić, to musiałbyś pracować na trzy zmiany. Dlatego czas przeprowadzić rozmowy kwalifikacyjne. I tak może się okazać, że nie znajdziesz na tyle pracowników, którzy posiadają odpowiednie kompetencje. Niekiedy konieczne może być także przeprowadzenie szkole nią.

Z jakiego powodu warto szkolić?
Zanim zabierzemy się za organizacje szkolenia, to zastanówmy się jaki jest jego cel. Musimy wiedzieć, dlaczego chcemy wysłać naszych pracowników na kurs i jakie ma on przynieść efekty oraz jakich nabytych umiejętności oczekujemy, które firmie są potrzebne. Trzeba także wszystko zorganizować i zaplanować. W tym celu ustalamy daty i godziny wydarzenia, miejsce w którym się odbędzie, listę gości szukamy osoby, która będzie prowadzić szkolenie. Jednak w osiągnięciu celu szkolenia mogą nam przeszkodzić różne kwestie.

Może się okazać, że organizator nie ma dobrego doświadczenie ze współpracy z firmami szkoleniowymi lub też zespół nie wykaże zainteresowania wydarzeniem, nie zrozumie go, czy też nie będzie satysfakcjonował ich termin. Musisz wiec mieć dyplomatyczne umiejętności i przeszkody przewidzieć.
Stawiając cele musimy pamiętać, że skutki szkolenia mogą być nie tylko pozytywne , ale i negatywne. Może się np. okazać, że ukaże się kreatywność pracowników, co nie spodoba się kadrze. Pamiętaj jeszcze o raporcie dokument raportu tworzy ział personalny. Dzięki niemu cel będzie dobrze sprecyzowany i ukazany komórce decyzyjnej. Wspiera to także wybór firmy szkoleniowej oraz formę pracy. 

 

Zobacz również